Tänk vad man kan hinna med en fredag

Igår VAR jag riktigt energisk OCH
disciplinerad till fullo.
 
Uppe med tuppen och drack mina morronmuggar
med kaffe och satte sen rask fart med "lite" bakning.
 
Startade med en vit kladdkaka,dekorerad med pistagenötter & moccabönor.
 
Fortsatte med en dubbelsats havregrynsfrallor som blev SÅ goda och fluffiga.
(havregryn även I smeten/degen)
 
Sen fick jag ett cookieryck och gjorde nåra segt goda kakor med hackad choklad
inuti och toppade med ytterligare godsaker uppepå.
 
Det blev riktigt hett i köket,men doftade ljuvligt.
 
OCH,eftersom frukostbröden på fm blev så goda,gjorde jag ytterligare en sats.
Denna gång UTAN havregryn uppepå,men väl inuti
 
När kvällen närmade sej provade jag ett för mej nytt bullrecept.
Med bregott som fyllning samt rörsocker mald kardemumma och vanilj.
Ovanpå penslade jag med vit sirap och strödde mortlade kardemummakärnor
blandat med vanligt socker och en nypa vaniljsocker.
Man kan lugnt säja att det är dom godaste jag nånsin fått till i mitt snart
jättegamla liv,så det är tydligen aldrig för sent att lyckas. (nån gång iaf)
 
Idag blir det således kardemummabullens dag för mej,jag gillar ju inte alls kanel,
så imorr´n när det tydligen är den riktiga kanelbullens dag kommer jag strejka!
 
Som avslutning fick det bli hemgjorda kexnougatbitar.
Det är dock jävligt odrygt att göra dom,så det blev bara sex stycken.
Å andra sidan får man äta med andakt.
 
Idag har jag tänkt att det ska bli en liten
"träffa-vänner-dag",men det får ni höra
mer om imorr´n,nu har jag inte tid att
hänga här längre!
 
Hare sålänge vetja!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0