Pest och riktig pina

Visserligen både var och blev jag medveten
om att Herr Pes igår gjort sin entré,och varje
gång han gör det försöker jag tänka positivt.
 
Jag fick ju ändå på ett sånt där genomskinligt
munsårsplåster skapligt tidigt.
 
Som om det hjälpte lixom.
Imorse när jag försiktigt kände med tungan
på överläppen blev jag fanimej förskräckt.
 
För att inte tala om chocken då jag motvilligt
slängde ett halvt fredagsöga i nedre kanten
av toaspegeln.
 
Herre jävla nån,det ser ut som om jag fått en
botoxinjektion av nån som är både blind och
förlamad.
OCH enbart då på vänstersidan.
 
Assymetri kanske kan va snyggt i vissa lägen,
men fan inte i det här fallet.
 
Att det sen dunkar,svider och kittlar satan i 
själva blåsorna gör ju knappast att man typ
tänker bort det och känner sej som vanligt.
 
Förresten känner man i hela kroppen att nåt
inte stämmer.Det blir som en ond jävla kedje-
reaktion av ledvärk,huvudvärk och totalt
pissigt allmäntillstånd.
Om man sen toppar det  med megamens ULTRA,
så blir allt ljuvligt och rosarött med fluffiga,gulliga
moln som singlar ner i en strid ström.
 
NOT!
 
Om jag visste,att imorrn är det okej igen då vore
det ju en "kakbit" (eller piece of cake som dom säjer),
men nu vet jag med säkerhet efter snart 40 år i
"herpesbranschen",att så INTE är fallet.
 
Jag VET att fanskapet kommer finnas vid min sida
i MINST en vecka,kanske mer och det gör att 
garderoben lockar mer än nånsin.
 
Inget bra slut på veckan m.a.o...en fredag ska väl
normalt sett kännas skön och tillfredsställande.
 
Det gör den inte!
 
Jag kryper nog tillbaka in under stenen och trycker
där ett tag,jag vill inte känna mej eller se mer eländig
ut än jag normalt sett brukar.
Det räcker nu!
 
Trevlig (jävla) fredag på er andra dårå!
(för jag är absolut INTE bitter,inte alls faktiskt)
 
Uppbringade iaf så pass mycket lust och kraft igår att jag kunde göra klart
den här s.k platta tavlan.
Ibland är "lite" mer än mycket ansträngande!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0