Lovtider

Nu ni,nu börjar höstlovet för alla
skolelever och bussar,affärer och 
ibland faktiskt oxå gatorna kommer
krylla av ungdomar som som inte
har nåt att göra.
 
Eller är det så nuförtiden förresten?
Kanske inte om man ska va ärlig,många
sitter väl hemma vid dator och/eller padda
och drönar sej igenom dagarna.
 
Tänk om en annan haft en massa tekniska
prylar när kidsen va i skolåldern,då hade
man kunnat sysselsätta dom dygnet runt
och bara kilat in med en bricka mat då & då!
 
Skulle väl knappast tro det va,när kidsen
va mindre här,kostade det en förmögenhet
att va uppkopplad,så vi hade en liten burk
där man la en slant för varje kvart man var
uppkopplad.
 
Dessutom var ju telefonledningen blockerad
dom tillfällena,vilket innebar att man varken
kunde ringa hit eller härifrån.
 
Vilket jävla meck när man minns tillbaka.
Fast lite charmigt va det ändå,jag menar
ungarna stod ju på rad och höll stenkoll på 
varann och äggklockan.
 
NU...NU ÄR DET MIN TUR,DU HAR SUTTIT
PÅ MSN JÄÄÄÄTTELÄNGE NU!
 
Eller "bilddagboken" som oxå va omåttligt
populär på den tiden.
 
Själv hade jag en egen mejladress,och den 
checkade jag av sisådär en gång i månaden.
 
Helt jävla galet när man ser tillbaka,numera
måste man ju rensa både inboxen och skräp-
posten ett par gånger per dag för att det inte
ska svämma över i "brevhögarna".
 
På ett sätt VAR det bättre förr,men samtidigt
är jag jävligt glad att det gått framåt.
Nu finns det inga skolungar i det här hushållet,
och morsan gör precis vafan hon vill.
 
Bortsett från att prata i telefon,det har hon
tröttnat på faktiskt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0