För att jag kan när jag piskar mej själv...typ!

Jag bestämde mej redan tidigt igår för att
INTE hålla på och jamsa runt och försöka
slingra mej ur graveringssitsen.
 
Det är fan inte lätt om man är jag,för runt
middan fick jag för mej att det hade varit
jävligt avkopplande med lite bullbak.
 
Kunde förnimma kardemummadoften och
det mjuka Bregottet som som sipprar ur
degen lite fint när man vikt ihop hela
härligheten på bakbordet.
 
Så,jag drog en repa och införskaffade lite 
grejer till just ett bullbak.
 
Kom hem,packade upp och var mer än lovligt
förväntansfull OCH glad.
 
DÅ,som tur var hoppade den "lille" på vänster
axel fram och skrek:
"Förihelvete människa,GE DEJ nån gång"!
 
Räknade lite lätt på tidsåtgång och kunde till min 
stora besvikelse konstatera att jag INTE skulle hinna 
med två längre jäsningar heller för den delen.
 
Bakningen lagd på is och muttrande satte jag mej i
"gamnackepositionen" för att plugga in gravyrpennan!
 
Faktum är,att jag kände mej förbannat nöjd när det
ÄNTLIGEN stod fyra helfärdiga glas framför mej.
 
Jag kunde visserligen knappt lyfta skallen rakt upp
mot fönsterhöjd,men nåra alvedon senare och med
en stor mugg kaffe i magen så var det värt det.
 
"HALLEFUCKINGLUJA"!

 
Och det bästa av allt,uppdragsgivaren blev SÅ SUPERNÖJD!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0