6.22 pip

Just det,så dax slingrade jag mej ur
sängen som en liten sjöjungfru.
 
Nu ljög jag lite iof,jag pustade mej upp
och förbannade min onda rygg som vanligt.
Men man kan ju låtsas att man är smidig och 
som en alert 20 åring en fredag.
 
Idag står det bakning på schemat,plus lite
annat i matväg som är nyttigare.
 
Det i sin tur betyder att jag måste lägga andra
göromål åt sidan tills låt säja söndag som först.
 
Cindy har åkt till sin matte och Kelly ska till sin
i eftermiddag,så det innebär att jag inte har nåra
somhest rastningstider att passa på nåra dagar.
 
Faktum är att det känns ganska skönt att ha det
så ibland,för alltid när jag komit in i eller är mitt 
uppe i det jag sysslar med,då står det en liten
fyrbent donna bredvid och pockar på uppmärksamhet.
 
På tal om annat ovidkommande och absolut väre-
löst vetande,så införskaffade jag ytterligare ett par
läsglasögon igår.(rosa)
Jag verkar ha fått dille på just såna,och av nån märklig
anledning hittar jag dom sällan när jag behöver.
 
Nu har jag iof varit lite förutseende och lagt nåra
i en burk,men så fort jag inte lägger tillbaka dom,
då jävlar får dom både fötter och vingar.
 
Och som sagt,en hel drös är fortfarande på rymmen!
 
Blandad kompott med spridda styrkor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0