Söndagsträffar

Igår va det lixom tänkt att jag skulle få
en hel del gjort som jag typ bara skjutit
upp och låtsats som om det inte fanns.
 
Nu blev det förstås inte så,och jag är iof
inte det minsta förvånad eftersom jag känner
mej själv ganska bra vid det här laget.
 
Efter lunch kom nämligen Wille på snabbvisit,
för han hade ingen lust att följa med och söndags-
handla då hans föräldrar var tvungna att fylla
på förråden.
 
 
Han hann knappt få av sej ytterkläderna innan lego och bilar drogs fram.
 
På onsdag kommer han igen och då ska
vi "hänga" hela dagen,från tidiga morgon
till sena eftermidda´n,dagis har nämligen
stängt och då finns mormor turligt nog till hands.
 
Vi ska tydligen steka pannkakor då.
Det var vad han sa iaf,så jag måste
köpa lite laktosfria produkter så lille
herrn INTE blir dålig.
 
När Wille åkt igår käkade jag lite soppa
och begav mej sen till DLV uppe på
kullen en bit bort.
 
Hon befann sej på vinden,eller loftet som hon själv säjer.Om det är för att hon ser
sej själv som en liten tomtenisse ska jag låta va osagt,men det ska iaf isoleras,
målas,fixas och göras fler rum i hennes hus.
 
När vi som små smidiga trädapor tagit oss nerför den något smala stegen
från vinden,bjöds det på kaffe med godsaker.
Sen kollade vi på bilder och filmer från hennes 50-årsfirande som jag på nåt
märkligt sätt både lyckats åstadkomma OCH lagt över till ett USB-minne åt henne.
 
Och precis som texten på ljuslyktan säjer,så är det.För även om man bor nära
varann kanske det tar ett tag mellan träffarna.
Huvudsaken är dock att man VET att den andre (läs:ens vänner) finns där!
 
Det va den gårdagen,idag väntar en annan
vän på finbesök av MOI,nämligen Eva.
 
Och känner jag oss rätt så lär det va mer än
sen kväll när jag återvänder hem igen,för idag
bortsett från andra träffar ska hon dessutom 
berätta hur hon hade det på resan to the United states
of America och Chicago.
 
Nu lär vi högst troligt inte hinna mer än till när 
hon äntrar amerikansk mark,men det är ju iaf
en bra början.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0