Reprisernas repris

Jag bor ju som bekant i "Huset Gud glömde"!

Eller som i detta fall "huset värden skiter i".
 
Som alltid i skarven mellan höst och aningen mer
vintertid,så sjunker ju värmen.Och då menar jag
värmen INOMHUS.
 
Det finns nåt som heter "givare",den ska känna av
yttertemperaturen för att sen ge signal till värmepannan
som är belägen i källaren.
 
Nåväl,när det installerades bergvärme i huset för cirka
8-10 år sen,så sattes iaf givaren på ytterväggen på inner-
gården och så har den suttit.
 
Vad dom jävla s.k experterna totalt sket i var,att sätta
den i norrläge.Problemet är att om den sitter åt fel
väderstreck ger den oxå HELT jävla fel indikationer.
 
Man hade ju trott att såna som inte gör annat än sysslar
med såna installationer visste VAD dom gjorde.
 
Detta har alltså resulterat i att innetempen varenda fucking år 
vid dessa tidpunkter sjunker till kanske inte frysgrader men
fan inte långt ifrån.Golven speciellt är isande kalla.
 
Nu har jag i över en veckas tid haft i snitt max 19 grader
härinne,det kanske inte låter jättekallt men faktum är,att
från 22 grader och ner till 19,så blir det skillnad i känsla.
 
Iaf,igår fick jag nog och ringde värden.Som vanligt avbryter
han hela tiden och typ hyperventilerar när han andas så man
blir helt jävla rabiat.
 
Jag påpekade ÅTERIGEN dilemmat med värmen,eller rättare 
sagt avsaknaden av den.
Han bah:
"Ja,jag kan ju åka och kolla,men jag varken kan eller vågar ändra
på nåra inställningar.Och nu när det ändå är varmt för årstiden,
då reagerar ju pannan som den gör eftersom givaren sitter fel".
 
-Men då får du väl se till att nån SOM KAN det fixar upp graderna
därnere svarade jag,det är ju inte MITT fel att givaren fortfarande
är felplacerad....eller!????
 
Han va sen och kollade läget,vågade tydligen inte komma upp
till mej personligen för han ringde hemifrån sej efter ett tag.
 
"Ja,nu har jag kollat.Inget är fel på pannan och det blir ju som
sagt såhär nu när det för årstiden är mycket varmare än normalt.
Du vet att nu när det har varit sol varje dag,har det ju kommit upp
i 20 graders värme härute där givaren sitter"!

EH,TJUGO grader,skojjar du sa jag!?
Sol varenda dag?Möjligtvis blandar du ihop det med
där du var,på ARUBA.Här har det fasen inte varit SÅ
mycket solsken senaste tiden!
Isf hade jag väl suttit ute i bikini istället för att frysa inne.
 
OCH,jag skiter i om givaren sitter fel,jag fryser lik förbannat
härinne och golven är isande kalla.
 
Vet ni vad han svarade!????
"Du får väl ta på dej ett extra par sockar då"!
 
Helvetes jävla dumjävel.Jag höll på att explodera av ilska
och fortsatte:
-Nu är du väl iaf bra dum,jag betalar hyra här och det SKA
funka,jag är ingen ingenjör och har inte med omplacering 
att göra överhuvudtaget.

Han bah:
"Jag ringer nåra killar imorrn så får vi se vad dom säjer"!

Jomenellerhur,precis som om dom bara flyttar givaren
på en pissminut eller???
Isf hade väl det kunnat göras för LÄÄÄÄNGE SEN lixom.
 
Han ska va jävligt glad att han åkte hem och ringde upp
mej,annars hade han fått "en soffa-rakt-i-fejset-utan-mercy".
 
Han lär inte va lika kaxig och hänvisa till extra sockar
om detta fortsätter,då kommer jag nämligen deponera MER
än halva hyran tills det åtgärdas.Och dessutom begära
mer än den halvan i avdrag.
 
Nån jävla måtta på idioti och nonchalans får det
fanimej vara!
 
"Over and out...kick and SHOUT"!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0