Nattvandring

Igårkväll var jag jätteduktig,la mej i
sängen redan 22.30.
Tänkte som så,att jag åtminstone skulle
kunna få lite vila i kroppen även om jag
till 99% vet att det aldrig somnas in före
klockan 2-3.
 
Men iaf innan jag la mej hade jag mina små
aningar om att den "månatliga" lilla besökaren,
vi kan kalla henne "Monica" var på ingång.
 
Det är ju inte alltför ofta hon kommer nuförtiden,
tack och lov.
Jag hade iaf s.k utrustning hemma och pluggade
in en sån där vit liten grej som så fiffigt kan bli större.
 
Ja ni hajjar va!!
 
Framåt trehugget tyckte jag det kändes väldigt
misstänksamt,hade precis svävat in i den lilla
dvalan som brukar infinna sej vid den tiden.
 
Och eftersom jag till största del alltid ligger på
mage och oxå har handen ungefär i navelhöjd,
så var jag skapligt nära "Söderköpingsregionen"
om man säjer så.
 
Oops...vad konstigt det kändes,och varmt,och
jävligt skumt kändes oxå lakanet under mej.
 
NEJ men förihelvete,inte det oxå!
 
Vände mej sakta om och vred benen utanför 
sängkanten.
Reste mej sakta,sakta upp.
Dripp,dropp,dubbeljävladropp med stora bokstäver.
 
Under mej bildades en pöl värre än efter att ha
slaktat julgrisen typ.
Och inget papper fanns att tillgå,mörkt i rummet
och klockan visade 02.58!
 
Med båda händerna runt "näckrosen" försökte jag
hasa mej ut och vägen till toa kändes som flera
kilometer.Tryckte mej utmed väggen för att inte 
lämna spår på den ljusa mattan och efter mycket
möda kom jag så fram till toaletten!
 
Hade nån kommit då och sett mina händer och för
den delen även benen,skulle jag fanimej kunnat åka
fast för mord eller nåt.
(eller möjligtvis egenutförd abort i hemmet)
 
Tvätta,skrubba,byta kläder och sen in mot sängen igen,
för att mötas av en ocean av blod däri.
 
Orkade fan inte riva upp lakan och bäddmadrass
OCH specialmadrass då,så jag kröp över på
andra sidan istället.
Kunde jag somna om?
Skulle knappast tro det va!!!!
 
Så,jag låg en stund och knep,sen var det bara att 
kliva upp och dra en repa till tvättstugan i ottan.
 
Nu sitter jag här med kaffet och känner mej typ
överkörd och totalt manglad i undre livet.
 
Enda ljusglimten är väl att jag får lägga mej i
renbäddad säng ikväll.
Ska bara införskaffa draglakan innan,nån måtta
på tvättmedelsslöseri får det allt vara!
 
Kram från "Bloody Mar....jag menar Majso"!
 
På tal om annat,så ska den här få ett nytt hem idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0