Fikatajm och annat gott

Igår hade jag piskan mot bakdelen mest 
hela tiden,iaf nästan.
 
Redan halv nio stod första kolasatsen på
spisen och vid tiotiden var även den andra
kokad och upphälld på plåt för att svalna.
 
Sen drog jag raka vägen till affären och köpte
mera grädde,för jag insåg att det troligtvis
behövs kokas minst en sats till idag.
 
Framåt eftermidda´n kom "Lilleman" upp så
vi åkte till den lilla staden där Eva bor.
 
Först då vi kom fram passade vi på att ta en fika med lite gott till.
 
Och efter att det var klart och nåra ärenden uträttats,landade vi hos så hos Eva.
Hon fick lite datasupport av "Lilleman" så nu kan hon inte skylla på att Skype
inte funkar när jag ber henne koppla upp sej i cybern.
 
Det va förstås mörkt när vi åkte hemåt igen,det
spelar lixom ingen roll att klockan inte ens är
kväll,man möts bara av en kolsvart vägg så fort
man sticker nästippen utanförr dörr´n.
 
Snart vänder det förhoppningsvis,och jag längtar
mer än nånsin tills det är dax att ändra till sommar-
tid igen!
 
Blev av nån märklig anledning jävligt sugen på räkmacka när jag väl var tbk i
mitt lilla kök,så jag slängde ihop nåra stycken och satte på ännu mera kaffe.
 
Sen ägnade jag resten av kvällen åt att
slå in kolabitar i smörgåspapper,så nu
har jag iaf en bra början tills på fredag.
 
För den som inte vet,så vankas det lite
umgänge i form av marknad då.
Det blir nog bra,såvida jag inte ätit upp
alla kolor tills dess,dom är nämligen MER
än försvinnande goda!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0