Skitväder med solskensinslag

Jävla kul det är att vakna och höra 
regnet smattra mot asfalten då!
Eller näe,inte alls faktiskt.
 
Satte iaf på kaffet och försökte tänka 
bort eländesvädret,när kommer sommar´n
egentligen???
 
Bäst som jag satt där med lite pysselpill
(på mikronivå),knackade det på dörren.
Inget hårt bankande utan snarare ett dovt
mycket försiktigt sånt.
 
Sen öppnades dörren och jag hörde som sa:
"Hallå,hallå"!
 
-Vem är det som kommer frågade jag.
 
"Mima,det är Mima"!
(Willes namn på sej själv)
 
Plötsligt kändes det som om solen sken med
full kraft och bröstet fylldes av enbart kärlek ♥

Spontant besök och Willekramar,det är nåt som
INTE går av för hackor minsann.
 
Han skulle lämna tillbaka en nalle som Cindy (fyrbenting)
tydligen glömt hos honom,så efter att han och mamman
varit till affären smet dom så upp till mej.
 
Naturligtvis hanns det med lite billekande oxå.
 
Nu har jag fått lördagsenergi i stora mått på
kort tid,så det är bara att fortsätta där jag slutade
med mitt mikropyssel.
 
Ha en skön lördag vetja,och skit fullständigt 
i om det regnar utanför ert fönster.
Det kunde varit värre...snöstorm och 20 minusgrader t.ex.
 
Så tänker en optimist...JAVISST!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0