Ny vecka va det!

Snacka om att komma till verkligheten med
ett ryck i fullt knyck!
 
Exakt 05.58 hoppar det upp en liten ettrig hund
i sängen,viftar på svansen och hoppar lika snabbt
ner igen.
 
Och detta ENBART för att visa att HON minsann är
vaken och vill påkalla uppmärksamhet.
 
Vad gör man?
Jo,man försöker smidigt som en baktung gråsäl
rulla ur sängen och komma på fötter.
 
Så,06.08 satt jag med kaffet i näven och sa:
"god morgon måndag",så kul att du kom!
 
Ofrivilliga väckningar KAN ibland bli ganska bra ändå,
det jobbiga är väl att jag typ just hade hunnit slumra
till när jag precis blev väckt.
 
Å andra sidan hinner jag planera lite inför morgondagen
då jag verkligen hoppas att Eva kommer på besök.
 
Hon blev förresten farmor igen igår,nu har hon TVÅ små
barnbarn minsann!
 
Undrar när jag själv blir dubbelmormor.
Hm!
 
Visserligen kommer det en bröllopsnatt i sommar eftersom
"Stora" ska till altaret,men man kan aldrig va hundra säker
på att "kopieringsmaskinen" funkar (eller är påslagen) just
den natten.
 
OM den är i ordning och patronerna fulla,så kanske,låt se
nu,kanske framåt april nästa år dårå!
 
Kan ju va bra när jag tänker efter,att hinna förbereda sej
lite och så för egen del oxå.
 
Om inte annat så för att komma på bra namnförslag,det
finns ju ganska många att välja bland menar jag.
 
Och så måste det passa ihop med Wille.
Wille & Walle.
Wille & Chrille.
Wille & Mille.
Wille & Sally kanske.
 
Nåja,det där kanske jag bör överlämna till föräldrarna,
även om jag har ganska god smak själv.
 
Nu är det hög tid för mer kaffe,en annan va ju uppe
med tuppen som ni vet!
 
 
P.s:gårdagens bak blev heller inte fy skam!
Mina brön alltså! =)
 
Förresten,jag har ju fler som kan "kopiera"....
Vem vet,jag kanske blir ny mormor eller rentav
FARMOR!!!!!!!!!!!!!!!!
(tänkte knappt på dä) ;)

Kommentarer
Postat av: mellan

Du får nog vänta några år till innan du blir mormor till mina små ;) haha

2015-05-04 @ 16:22:53
Postat av: Mami svarar:

Ha,ha =)
Den som väntar på nåt gott..... ;) ♥♥♥

2015-05-04 @ 17:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0