Bullbak och Willetorsdag

Helt jävla oväntat men inte ett dugg olikt
mej,kladdade jag ihop en bulldeg igår fm.
 
Jag är lite som ett kinderägg ibland,fast i
kvadrat kanske ska tilläggas.
Man vet lixom aldrig vafan som ska ploppa
ut och vad som händer.
 
Iaf,jag bakade nåra kalljästa och sket helt och
hållet i att jag bokat tvättstugan.
 
Hur jävla korkad får man va som skriver upp
sej en helgdag,när det dessutom visar sej att
solen skiner med full kraft!?
Just det!
 
Så jag bakade ut mina bullar,packade ner ett
gäng såna,samt tråd,nål,sax och en bit tyg.
Sen tog jag "pärlan" och rattade till Wille istället.
 
Jag döpte dom till "raketbullar",blev typ flera utskott på dom efter att
jag rullat degen innan jag skar bitar!
 
Wille låg ute i vagnen och sov när jag
kom,men vaknade ganska omgående.
Kan ha varit så att han kände doften av
mormors goda bullar!
 
Han högg direkt in på en "raketare" och sa:
"Mm,god" :)
 
Han fick visst (som vanligt) myror i brallan och var tvungen att sträcka
på benen en stund!
 
Bullchokladig runt munnen eller inte,han är mitt solskenshjärta jämt ♥
 
Spexar,gör miner och pratar så man inte hinner med att svara emellanåt ♥
 
Såhär ser tydligen Lille Skutt ut när han blir ledsen och gråter.
 
Älsklingskaninen som INTE går att byta ut mot den nya och exakt likadana,fick
sej igår nya ärmar och en massa stygn så den håller ihop ytterlugare ett tag.
Jag är som sagt inte bara mormor,jag är AT-läkare i "Kaninakademien" oxå!
 
Sen for jag hem,för Wille skulle hälsa på
farmor & farfar,bada i deras varma lilla pool
OCH få köra fyrhjuling,eller pybuling som han
själv typ uttrycker sej :)

Sen fick det helt enkelt bli fisksoppa till kvällsmat.
 
Det är som bekant inte fullt förrän det rinner över.
Fast jag lyckades ändå hålla soppan I kastrullen,och spillde
inte en droppe när jag slevade i den i en större skål.
 
Och vad vill man ha till en rykande het soppa,om inte ett gott bröd.
Så jag slängde ihop en deg och fick till en liten limpa som fylldes
med goda paranötter.
 
Smidigt,enkelt och väldigt gott!
 
Så varmt att det knappt gick att skära i det.
 
Det var den torsdagen och tillika
röda da´n i almanackan.
Idag tror jag nog att glasgravering
får stå på schemat,åtminstone en 
liten stund.
 
Jag har faktiskt varit uppe sen strax
före 06,hunnit fixa mackor till "prinsen"
samt packa ner bullar åt honom.
Han ska nämligen roa sej på böljan den
blå idag.
 
Hej & hå jungman Jansson,eller rättare
sagt jungman Olsson!
 
 
 
 
 
 

 

 

 
 
 
 

 

 

 

Kommentarer
Postat av: mellan

alltså Wille är den finaste killen i världen punkt !:)

2015-05-15 @ 10:28:46
Postat av: Mami svarar:

JAPP,det ÄR han...BASTA :) ♥♥♥

2015-05-15 @ 11:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0