När ett av mina solsken kommer på besök

Gårdagen igår blev en lättsam sån,efter 
många om & men,viss försening p.g.a
omständigheter vi inte visste skulle komma,
så satte Eva finally sina fötter på min byamark.
 
Jag hade på förmidda´n redan hunnit med ett
spontanbesök av en annan ärtig jänta,och faktiskt
även hunnit förbereda pajen.
 
Man hinner ju en hel del när den inbyggda klockan
OCH sömnfrånvaron infinner sej.
 
Smaskig värre blev den,och det tyckte Eva oxå tack & lov!
 
Som vanligt ringer det satan i hennes lur när hon väl kommer
hit,men det är smällar man få ta.
 
Eftersom det va onsdag och den ska piffas upp lite extra,bjöd
jag på chokladdoppade jordgubbar.
Chokladen behövs verkligen såhär års,för inte fan är det mycket
smak i gubbarna sej själva precis.
 
Har man ändå börjat med lite godsaker kan man lika gärna fortsätta,och det
kändes helt okej med tanke på att det va så länge sen Eva och jag sågs.
 
Precis som vanligt när vi två är inblandade i nåt
går tiden alldeles för fort,ärligt talat är det ett
mysterium hur fan det funkar.
Det verkar som om klockan får fnatt,för drygt NIO
timmar senare,strax före midnatt blev ju Eva tvungen
att åka hem till sej.
 
Vi hade inte ens hunnit med hälften av allt vi skulle
prata om,så för säkerhetsskull tog vi ett skapligt långt
avsked utanför i nattkylan oxå!
 
Idag är det tvättdag,och en jävla tur att jag "tankat" energi
sen igår...annars hade jag aldrig pallat med det tråkiga.
 
Att det dessutom bara är en dag kvar tills det är fredag
igen gör ju knappast saken sämre,helt otroligt men sant
och om bara nåra veckor får vi en extratimme till "annat"!
 
Kram & hej svejs!

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0