Idag blir det en mami/mormordag

Ibland kan man baka ihop och försöka
samlas lite,dom kära mina och jag.
 
Nu fick jag dock inte med "Lilleman",så
det blir bara en kille i gänget tyvärr.
 
Tänkte som så att jag packar in hundarna
som ju egentligen inte är mina i bilen,och
sen far vi till "Stora" där oxå "Mellan" uppe-
håller sej idag!
 
Man är väl jävligt lyckligt lottad iaf?!,för när
kidsen försvann ur boet,ja då blev det av nån
anledning två fyrbenta kvar!
 
Jag har alltså varit s.k "mormor" i snart 9 år,
och är det nån som vet vad 24/7 betyder och
innebär så är det fanimej jag!
 
Men iaf,jag packar in mej och dom sen och
kanske att tjejerna,jag plus lilla killen gör en liten
utflykt för att roa oss lite bland nåra affärer oxå.
 
Ska man va helt ärlig borde jag ha suttit här med
graveringsgrejerna hela da´n och inte ägnat nåt
annat en endaste tanke,men vafan,det kommer ju
en kväll och natt oxå.
 
Jag får fokusera på munskydd och slipdamm då.
Med ett par baljor kaffe som sällskap i mörka natten
lär det knappast gå nån nöd på mej då heller.
 
Näe ni,nu måste jag sätta fart om det ska bli nåt
gjort idag,hare då så hörs vi!
 
Håll ut Wille....mormor är på G! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0