Det rullar på

Just nu händer det inte speciellt mycket
i tillvaron,bortsett från att jag inte gör annat
än längtar efter vår och sommar.
 
Det har iof gått ganska fort,rättare sagt så gör
det tydligen det ju äldre man blir.
 
Trodde i min enfald att jag även idag skulle
mötas av solens strålar på morronkvisten,
men ack som jag bedrog mej.
 
Det är dock bara att ta nya tag och fokusera
på annat,i helgen ska det enligt utsago iaf
kunna bli över 10 grader varmt.
 
Tvättstugespringet igår gick galant,om det berodde
på att jag försökte va positiv ska jag låta va osagt,
för huvudsaken är väl ATT det är gjort.
 
Idag ska jag förbereda lite Semifreddo till kvällen,
har ju fortfarande inte hittat den nya "nyttiga" vägen
på kartan.
 
Grannen däremot,hon har blivit av med 8 kg sen i
november,men så har hon å andra sidan legat i som
en gnu och tränat både armar och ben ur led.
 
Riktigt så jävla galen kommer jag aldrig bli,jag
orkar helt enkelt inte anstränga mej på den nivån.
 
Nog för att jag borde om det hade funkat med den
här gamla kroppen,men näe,att få blodsmak i munnen
och mjölksyra mega i benen...aldrig!
 
Vad blod beträffar,så har jag haft nog av den varan
sen 11 årsåldern,och aldrig i mitt jävla liv att jag
vill förnimma det igen,inte på den nivån iaf!

Just nu är jag sådär inihelvete kramgo och att få
grepp om mina lovehandles är en baggis om man
så vill och önskar.
 
Det kan nog va bra att samla på sej lite extra,man
vet aldrig när matpriserna skjuter i höjden och om
kaffet blir så dyrt att det bara blir vatten som gäller.
 
Nu har jag iof varken lust eller LUST heller,så det
får va som det är när det inte blev som det borde
ha blivit för länge sen.
 
Fredagskram på er dårå,och glöm 
FÖR FAN inte fredagsmyset!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0