Årsmöte och nya ord till vokabuläret

Det blev en årsmöteskväll igår!
Jag brukar iof alltid gå på just dom
här årsmötena,men igår va jag oxå där
i egenskap av att ingå i valberedningen.
 
Fy fan för att sitta i en sån säjer dom flesta
jag pratar med,och iof kanske det inte är som
att ha sju rätt på lotto,men just igår va det inte
alltför betungande.
 
Det kommer förvisso bli en skapligt överjävlig
tid framöver,för tre eller fyra stycken ska avgå,och
hur i helvete vi ska hitta ersättare där,är för mej en gåta!
 
Efter ordinarie möte hölls så ett konstitueringsmöte
där det skrevs protokoll och valdes "firmatecknare".
 
Jaha och...
 
Man är ju skapligt insatt i såna kretsar...NOT!
Inte fan svänger jag mej dagligdax med ord 
som konstituering och andra tillsnoffsade uttryck.
 
I vilket fall somhelst,så hade jag kvällen till ära bakat
en liten kaka att bjussa övriga på.
Min egen karaktär va för en jävla gångs skull på 
snabbvisit så själv drack jag bara kaffe.
 
Det gäller att fånga även dom små OCH korta
tillfällena i flykten.
Inte för att det kanske gör så stor skillnad,men man
kan jävlarimej aldrig veta helt hundra.
 
Idag ska här packas glasattiraljer,för kommande två
dagar har jag lovat medverka på Hantverksmässa i
gamla Peking.
Och det kan ju bli kul,om inte annat för att jag få träffa
Eva flera långa timmar.
 
Håll tummarna nu va,håll hårt som fan att det 
inte känns helt meningslöst att slita på dubbdäcken
såhär sista helgen i mars.
Snart ska dom äntligen av!
 
Kakan va allra finast som ogräddad,men så brukar det iof vara!
 
Gick sen all in med eldiga vårfärger även utanpå,KAN man hjälpa denna årstid
med en fet spark därbak så gör man gärna det!
 
Cake on fire med vaniljsmak men utan hetta!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0