Ute är det ömsom regn ömsom storm,härinne lutar det mot "torka"!

Alltså,det här jävla s.k sommarvädret som sagt!
Igår höll jag fan på att blåsa bort,typ till Medelhavet.
 
Hade jag inte haft nåra extrakilon väl utplacerade
kunde jag lika gärna suttit vid nån basthydda vid
ekvatorn nu.
 
Det är ju fan inte klokt,jag frös som en nakenhund
även med jacka igår.
 
På tal om nakenhund,så blev iaf Kelly den pälsförsedda
nakenhunden i detta hushåll klippt igår.
 
En hel påse full med päls blev det,och resten satt på mina och "Storas" kläder.
 
När vi var upptagna med hundtrimningen,
var Ullis snäll och lekte med Wille under-
tiden.
 
Att klippa denna fyrbenting är som ett halvt
företag,för hon är verkligen inte förtjust i 
vare sej klippmaskinen eller att stå still.
 
Vi som känner Ullis vet att det sällan finns nån hejd på hennes givmildhet
och omtänksamhet,så man kan ju lugnt säja att Wille fick en andra
födelsedag igår då hon lastade upp alla grejer till honom.
 
Förvisso blev han exakt 2.2 år,men ändå...
...Älskade Ullis,du är alla barns önskedröm,
även utan paket bör tilläggas ♥
 
Lite soffhäng hanns oxå med innan både jag och Ullis tackade för oss.
 
Själv gjorde jag en avstickare för att träffa
"Mellan" en stund på em oxå,och sen tog 
jag åter vägen förbi Wille.
 
WIlles far & mor åkte för att träffa prästen som ska viga dom i
sommar,så vi passade på att käka framför tv´n.

Sen hängde vi den färdiga tvätten och så fick Wille
sin kvällstvätt,tandborstning och pyjamas precis
innan "päronen" åter kom hem.
 
Mormorn som sen skulle släpa hem hundarna i sina
transportburar samt en hel del annat,landade så
skapligt mör efter att ha haft en heldag sen upp-
stigning redan strax efter klockan fem på morgonen.
 
Idag torsdag var dock heller inget undantag,för redan 05.12 knäpptes denna bild.

I eftermiddag blir det även denna dag Willemys
och lek med hans bilar,för det har jag lovat skruttungen ♥
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0