Öppna ditt fönster,släpp in lite sol...

...glöm den snö som föll i fjol!
Typ nåt sånt sjöng vi i skolan när jag
var liten,och det är fanimej JÄTTE,
JÄTTE,JÄTTEMÅNGA år sen.
 
Lik förbannat väntar jag ihärdigt på sommar-
värmen med strålande sol från klarblå himmel
när jag för en gångs skull kan få gå ut på
morgnarna UTAN att frysa som en skinnflådd
och darrande liten räka.
 
Igår tog jag iaf lilla "Pärlan" och besökte Mia
på eftermiddan.
Hon skulle hjälpa mej nåla upp lite för långa
kläder,ty det är ju som så,att har man som jag
s.k "taxben",då blir ALLT för långt och släpar
i backen när man går.
(inte BRAA som Wille hade sagt!)
 
Katten höll sej på avstånd och satt bra en bit bort,annars brukar just den
sortens djur alltid komma fram till mej.
Det är ju jävligt märkligt med tanke på att jag inte är nån kattmänniska.
Att dom i stort sett nästan jämt vill umgås med mej alltså.
 
Kan förvisso va så att dom ser min
enormt trevliga och mycket sympatiska
aura och känner in vilken underbar människa
jag är,men det lindrar ju knappast det faktum
att dom har äckligt vassa och opålitliga klor
som jämt söker sej in i mina ben eller armar!
 
Det blev ju ett skojsigt tisdagsinlägg det här!
NOT!
 
Idag har jag tänkt hälsa på lilla Eva i kommunen
nästgårds,det brukar annars va hon som kommer
till mej i störst utsträckning.
Igår satte jag emellertid ner foten för mej själv och sa:
"nu är det DU som åker dit och inget snack om saken"!
 
Så får det bli,och nu måste jag hitta både fejset
och nåt att ta på mej,det är sånt som tar en jävla
tid,och inte är det speciellt upplyftande heller.
 
Ha det sålänge då,och hojta till om ni ser
solen OCH en termometer som inte frusit sönder!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0