Jag umgås...

....med svärmor!
 
Man vill ju inte bli klassad som nån
otrevlig datanörd när hon är här,så
jag kan inte sitta och skriva alltför länge.
 
Hon kom igår eftermiddag och då hade jag 
preciiis hunnit få dagens kaktårta klar så
det kunde dukas fram kaffe till den.
 
En härlig chokladsak fylld med grädde & björnbär och spacklad med
marängsmörkräm.Det vita runtom är kokos.
 
Det va ju jävla snällt mej att välkomna henne med en sån goding,och det
tycktes uppskattas oxå,för två bitar åt hon så glatt!
 
Kvällen avslutades i soffan vid dessa handblåsta ljusstakars sken.
Den stora är bröllopspresent från svärmor & svärfar,den lilla fick jag
av dom för säkert 10 år sen.Det hade dom nog glömt iof,men det spelar
ingen roll för jag älskar designen och skenet dom ger.
 
Idag hade jag tänkt ta med lilla damen
till skogen för att sniffa upp eventuell
svamp,men jag vet inte hur det blir nu
efter natten enträgna regnande.
Kom nämligen på att jag inte äger nåra
bra gummistövlar,och dom med kort
skaft som stått 12 år i hallskåpet,dom
gav jag visst bort för en vecka sen.
 
Just det där är ett av mina stora problem,
när jag väl rensar eller ger bort grejer,då
jävlar dröjer det inte lång tid innan jag
upptäcker att jag hade haft nytta av det.
 
Hädanefter kastas eller ges INGET bort!
Hellre rik som en hamster än fattig som
en kyrkråtta!
 
 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0