Ingen rolig natt alls!

Visserligen är jag van vid värk,och
visserligen vet jag vad huvudvärk
och annan värk innebär.Men vissa
dagar/morgnar är fan skit,skit,SKIT.
 
Dom vill man typ bara kasta åt helvete
och inte veta ordet av alls.
 
Idag är tydligen en sån pissdag!
 
Inte nog med att det som vanligt regnar,
jag känner mej som en upptrampad gång-
stig i Amazonas oxå.
 
Fan,jag som hade behövt hinna med och
göra en hel del idag.Nu blir det inte mycket
med den saken!
 
Jag blev åtminstone färdig med svamprensning
OCH förvällning igårkväll.(läs:natt)

Hade på dagen tagit mej en liten skogstur för
att iaf försöka få ihop nåra små blåbär eftersom
det ju kryllar av dom nu.
 
Men så kom jag ihåg varför jag INTE plockat nåra
på flera år....ryggfan strejkar ju direkt,såvida jag inte
lägger mej ner i riset och liggplockar vill säja!
 
Nu blev det efter mycket stånk och stön,lite i hinken
som åtminstone räcker till en liten paj,för när jag 
sakteliga strosade där bland träden,så va det annat
som fick min uppmärksamhet.
SVAMP ja....inte fan låter jag den stå kvar där och ruttna.
 
Bakom en sten och under mossa och ris,där stod dom små godingarna.
Fram med påsen (som jag förstås garderat mej med),och sen ner i den med dom!
 
Det ser som sagt mindre ut på bild,för det var säkert ett par kilo i påsen.
Nu är emellertid både blåbär och svamp fixade.
Återstår bara att röja i frysen,det är typ redan fullt där.

Snacka om världsliga problem en regnig
tisdag i juli anno 2015!
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0