"Hann-inte-med-allt-kubben" rapporterar!

Jag hade ju lovat,eller rättare sagt så
har "Stora" delegerat ut diverse uppdrag
som jag/skulle hjälpa till med inför deras
STORA dag på lördag.
Och som den tidsoptimist jag ju ändå är
i grund och botten,så bestämde jag mej
för att baka brödet igår.
 
Det hade kanske gått att göra det längre
i förväg eftersom det ändå ska frysas in,
men dels så har det dykt upp en massa
annat och främst så har jag inte haft den
rätta "bakfeelingen"!
 
Igår satte jag iaf fart på fm.
 
Första jävla plåten blev knappast som jag
önskat mej,så jag tog mindre och det
blev avsevärt bättre.
 
Problemet var bara att jag endast hade EN
sån form i passande storlek,och det behövde
bakas ÅTTA såna!
 
Man kan väl säja att det tog typ hela da´n om
man räknade bort diverse korta kaffepausar,
lite inköp av jäst och annat fix.
 
Strax efter åtta (20.00) låg bröden iaf klara,
då va jag varmare än en masugn i Sveriges
norra delar som gått på högvarv,men jag
hade åtminstone fått in flytet vad gäller att
pricka in kortast väntetid mellan jäsningar,
gräddning och urtagning av bröd i varm form!
 
Elbolaget lär ha fått ett jävla uppsving igår,
det är ett som är säkert.
(kan man be om dispens för betalning kanske!)
 
MEN,när jag gjort rent bakbänk,diskat bunkar
och packat brödet,tror ni då att jag va fit for
fight med LOS BRÖLLOPSGLAS????

Skulle väl knappast tro det va!
Det kommer bli satan så tajt med den graveringen,
för framåt 21 tiden ringde min kära mor och gav
mej ett textningsuppdrag som extra krydda!
 
Joråsatte,jagSKA bara se till att hinna,jag MÅSTE
se till att hinna bli klar.
 
"Positiv stress" kallas det visst!
Och/eller till viss mån:skyll mej själv!
 
Man KAN faktiskt avsäja sej vissa grejer,fast det
är förbannat svårt om man knappast lärt sej HUR!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0