Halvvägs över mållinjen

Kan väl knappast beskriva situationen
bättre än så faktiskt.
 
Nåra grejer är dessutom helt avcheckade
inför lördagens bröllop.
 
Som det faktum att jag varken hade skor
eller nåt som håller in magen och förhindrar
att jag inte skaver sönder låren när jag nu
prompt blir tvungen att bära KLÄNNING!

Låren när jag tänker efter kanske inte är nåt
megaproblem,men klimakterieflytkuddarna
under naveln,dom vill jag helst slippa exponera
inför en massa folk den dagen.
Vore inte speciellt schysst om alla åkte på
"kräksjukan" lixom.
 
Glasen ja,tänka sej att jag klarat av det första
darriga stadiet på dom oxå.
Total härdsmälta i hjärnan och med en höger-
hand som inte vet vem den tillhör,så funkar
jag när det inte finns nån återvändo på finglas.
 
I såna lägen hade det suttit finfint med en iaf
en kvarts Valium,kanske med en sipp rödtjut oxå.
 
Just rödtjut som är så förbannat äckligt KANSKE
hade fått mej att "nyktra" till en aning och hitta
fokus direkt.
 
Jag vet inte,det är förresten inte mycket jag vet 
eller ens kommer ihåg nu,och det är inte ens mitt
bröllop.Ni hajjar kanske det sjuka i det va!
 
Som vanligt när jag fylls av "måsten",då MÅSTE
jag ta time out och tänka på helt andra saker.
Så ock igår....VERKLIGEN!
 
Vad gör man då?
Jo,man drar en snabbis till skogen och andas
grön luft som syresätter varenda liten jävla
mitokondrie som finns i kroppen.
 
SEN känns allt lättare och mycket mer överskådligt.
 
Nu har jag verkligen inte tid att hänga här.
Ha en superskön onsdag vetja,själv ska
jag texta "extrauppdraget"!
 
Den perfekta bilden av "sinnesro"!
 
"Slå sej ner med tid för eftertanke"....kanske!
 
 
Gårdagens skörd,drygt 7 kg kantareller.
JOMANTACKAR!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0