Det drar sej mot helg....IGEN!

Inte nog med att sommaren vägrar komma,
det springer lixom iväg med alla dagar oxå!
 
Jag tycker fan inte man hinner blinka från
söndagskvällen innan det är fredag igen.
 
Just nu har jag tre bröllopstårtor att fixa
dekorationer till,och det tar ju sin lilla tid
om man säjer så!
 
Många pilliga små blommor och dessutom
döskallar från en utstickare som inte gör annat
än jävlas varenda gång.
 
Nästa vecka måste jag även baka bottnarna samt
vispa marängsmörkräm och tillreda mousserna
som ska användas.
 
Frysen är ju proppfull,så nån plats att baka redan
nu finns INTE!
 
Men det blir väl en utmaning i sej kan jag tro,att
lägga in så mycket som möjligt på kortast tid sen.
 
Att alla dekorationer ska få lite piff av både silver-
kulor och silverdust är oxå ett pilljobb med stort P.
 
Förvisso ganska avkopplande och lite kul,annars
hade jag knappast åtagit mej uppdraget.
 
Man blir ju inte precis miljardär av sånt här,men
att få äran kan ibland betyda mer.
Att få se folk glada över nåt JAG gjort,jag som bara
är en helt vanlig och inte vidare speciellt innovativ
hobbymakerska.
 
På tal om ätbart,så åts igår den sista fisken från 
Prinsens Norgeäventyr förra året upp.
 
Fisk i ugn med massor av goda kryddor,grädde,
svamp och faktiskt knaperstekt bacon i.
 
Det kändes som att äta på värsta lyxrestaurangen,
men så är jag ju en jävel i köket,så det var knappast
förvånande alls!
 
Just det,slängde ju i lite crab fish oxå!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0