Willebesök och kökstök

När Wille kommer till mormor finns det inte
många grejer som INTE åker fram ur skåpen.
 
Att han gillar vispar och bunkar tror jag kanske
ligger i blodet,för den ungen vet minsann att man
inte kan vispa utan att ha nåt I vispskålarna.
(igår hällde jag i grädde på befallning!)
 
Han vet också var av & påknappen sitter,men se så kul ville
mormor INTE ha det igår!
 
 "Okejrå,jag låtsas väl att det låter och väsnas"!
 
När vi hade stökat runt och kollat på det
mesta ville det lilla livet ha en bit macka.
 
Men tro inte att man vill sitta i en barnslig stol i köket då...
Absolut INTE,när man käkar macka hos mormor måste man
sitta i soffan och kolla på Tv samtidigt.
 
Så,det fick han naturligtvis göra gullungen!
 
När vi sen sagt hej då och pussats,så fortsatte
jag med den s.k toarenoveringen.
Rättare sagt det som ska bli en uppfräschning
av byns i särklass fulaste duschrum.
 
Faktum är att ju mer jag ser det nu,ju fulare blir
det faktiskt.
Helt otroligt hur man kan ignorera och INTE
låtsas se eländet under SÅ lång tid som jag
ändå levt mitt i det.
 
Iof så hade dom väl knappast upptäckt eller så
fanns det inte ens nåra färger i tidernas begynnelse.
Det va ju nämligen då huset byggdes.
Nu bor jag iof i huset Gud glömde,så det kan oxå
bero på det.
Vidrigt är det iaf!
 
Usch,jag ryser när jag ser eländet.
Det är som att kliva in på ett mentalsjukhus ungefär.
Nu kan jag som sagt inte ha så många andra nya
färger i kombination med den våttapet som sattes
in efter fuktskadan,men vitt blir iaf way fräschare
än den där vidriga äckelfärgen.
Om det nu kan kallas färg,snarare ett tillstånd av
uppgivenhet och nedstämdhet!
 
Väggarna är iaf rengjorda in absurdum,så nu fattas
bara 1: en primer i två lager,och sen på med den vita
täckfärgen så jag kan stajla lite då det väl torkat.

Vadsomhelst måste ju bli bättre än originalet!

Snökram & puss i nacken!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0