Osoven mormor

Som vanligt!
PRECIS som vanligt har jag sovit sämre
än en sengångare utan ordinarie dygnsrytm.
 
Lite som sömnapné fast helt tvärtom alltså!
 
I vilket fall somhelst kan jag inget göra åt
det nu,så jag får väl helt enkelt lägga det
problemet åt sidan över dagen.(IGEN!)
 
Igår hängde jag med Wille till sena kvällen.
Han är ju bara FÖR rolig nu,och tjattrar värre
än en papegoja som härmar precis allt.
 
Och som dom flesta mindre barn går han åt sidan när det ska
göras "hemliga" grejer.
Den blöjan efteråt kära vänner,OMG!
 
Morbrors gamla leksaker håller än,och det måste väl ändå tyda
på att det fanns rejäla grejer förr.
 
Lite smoothie lyckades jag lura i filuren,men sen va det stopp
på ätfronten!
 
Så prinsen och jag packade in ungen och hundarna i Willes
pärons bil som dom så smart lämnat kvar,och så styrde vi
hemåt med filuren.
På tal om hållbara leksaker,så var det kvalité även på kläderna
förr,overallen har Wille också ärvt efter morbror "Musse".
 
Efter att vi vuxna intagit supergod söndagskvällsmat som "Stora"
& "Lill-Nisse" bjudit på,ville Wille som inte då heller var hungrig,
sitta i mormors knä och kolla på "paddan".
En jordgubbe slank däremot ner efter en stund!
 
Och vi som faktiskt hade ätit av maten fick naturligtvis smaka
av både jordgubbar OCH lite smaskig sötsak som mormorn gjort!
 
Det är väl tur att Wille håller mej igång
dagtid ibland,annars vetitusan hur jag
orkat va glad och uppåt trots osovna
nätter all over!
 
Puss på den filuren ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0