Nu är det jul(igt) kring vårt hus!

Man blir fan inte klok på vädret längre.
Först är man (läs:jag) skitglad för att
det INTE kommer snö,sen vräker det
ner och man (läs:jag) blir pissed ända
in i spetstrosan.
 
Nåra dagar med barmark och man(läs:jag)
ser ljuset i tunneln,och sen sätter det igång
att snöa IGEN!!!!

Visst då,sådär håller det på tills man varken
vet ut eller upp & ner!
 
Det går inte att förklara,men man (läs:jag) blir
bara så förbannat nedstämd av att se det vita
helvetet gång efter annan.
 
Frågan är om man(läs:jag) ändå inte ska va lite
väl wild´n crazy och ha en extrajulafton.
 
Den som var och som slutade i viss "Norénanda"
blev ju p.g.a det inte vidare värst att hänga i nån
julgran,och nu har jag äntligen kommit på VAD
jag kan önska mej av tomten som inte finns.
Rättare sagt:det är ju JAG som är tomte!
 
Tur i den enorma oturen,att jag inte plockat ner
stjärnorna än,visserligen är det väl tjugondag-Knut
först imorr´n,fast det här börjar ändå bli aningens
löjligt nu tycker man.(läs:jag)
 
På tal om andra "skitsaker",så är duschrummet nu
äntligen färdigmålat och jag har börjat rensa lite i
min överfulla hylla.
 
Egentligen vill jag ha en annan sorts förvaring,men
eftersom jag bara gick jämnt upp på förra trisslotten,
så måste jag dras med skithyllan ett tag till tyvärr!
 
Det största (segaste) problemet nu är inte att färgen
inte torkat,nej då!
Det satans jobbiga är att det tydligen tar typ tre jävla
veckor innan färgfan är härdad!!!!

M.a.o bör jag varken hänga upp spegel eller nåt annat
på väggarna före midsommar för att va på den säkra sidan.
 
Det känns om inte annat ÄNNU värre än det faktum att
vädret är som det är!
 
Man blir ju ivrig lixom,vill få göra iordning pronto och
kunna sitta på toan UTAN att hamna i kläm mellan
hylla och färgpyttsar.
 
"Hon satte foten i en färgpytts och kunde inte komma loss"!
♫♫♪♪♫♪♫...och så vill vi ju INTE ha det!
 
Näevars,det här duger inte,nu måste jag sätta fart med lite
andra grejer.
Som att kolla tvättid och dricka mer kaffe,den sista slurken
är lite väl kall nu!
 
Tills vi hörs kan ni ju alltid göra snöänglar vetja,själv
kanske jag åstadkommer en snödjävul,baraföratt!!
 
 Dagens "solsken" får den här killen stå för ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0