Jag testade som många andra

Fettisdag eller semledax typ,jag är inte
så jävla knusslig vad benämningen an-
belangar,för jag är inte alls så speciellt
förtjust i just semlor.
 
Rättare sagt så är det mandelmassan i 
vanliga semlor jag stör mej på och inte
gillar överhuvudtaget.
 
Förvisso är inte resten heller gott.
Det känns så jävla torrt och trist bara.
 
MEN,nu har det ju blivit så hypermodernt
med sånadär "semmelwraps",så jag tänkte 
att testa kan man väl iaf göra.
 
Och så lägger jag i annat än mandelmassa såklart!
 
OMG,sicken satans skillnad på smak kära ni.
Eller om det va jag som upplevde känslan
helt annorlunda.
 
Brödet blev iaf supergott och absolut inte torrt,
och fyllningen sen då....asså jag bah:Åhhhhh!
 
Ameh ni ser ju själva!
 
Först bredde jag på lite chokladfluff och fortsatte sen med vispad grädde som
jag blandat finhackad skalad och skållad mandel i.
För att få en extra touch,så strödde jag helt enkelt lite hackad mörk choklad
on top!
 
Det lixom dansade runt i munnen,ren och
len tisdagslycka i ett litet paket!
 
Man kan ju blanda ihop nästan vad
somhelst och tjoffa ner i dom,det är
väl egentligen bara fantasin OCH smak-
lökarna som sätter gränser.
 
Prova vetja,och glöm för tusan inte ett
stänk kardemumma eller två i grunddegen!
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0