Jag ser en strimma ljus...på toan!

Även om det nu ska ta hela tre veckor
innan det är totalsäkert därinne,så kunde
jag inte låta bli att åtminstone få sätta upp
min nystajlade spegel lite försiktigt.
 
Som om det inte räckte,hängde jag även
på en liten ljusslinga och piffade upp den
ytterligare nåra grader.
 
Jag brukar ibland ha en liten ljuslykta tänd
där,iaf när jag har gäster,det ser så mycket
mer ombonat och trevligt ut så.
Rättare sagt,jag har iaf förut kunnat låtsas
det en smula,med tanke på hur det i övrigt
sett ut.
 
Nu återstår som sagt bara att vänta in härdnings-
tiden och så ska jag sy ett nytt,vitt draperi till hyllan
så man slipper se ALLT som står däri.
 
För även om jag rensat och slängt som en en jävla
galning,kvarstår det faktum att jag ändå är en
äkta samlare ut i fingerspetsarna.
 
Huvudsaken är,att det blev skillnad för mej som
lever i detta bortglömda hus vad gäller uppdateringar
av alla de slag.
 
Och sen är det väl som det säjs:
"Bra kärring reder sej själv"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0