Jag målar och skjutsar jag tvättar också

Jaha ja,då var man igång rejält den här
dagen också!
 
Efter ännu en sleepless natt i hooden,
vaknade jag till på riktigt när "Lillemans"
röst ljöd i luren!
 
"Hej,vad gör du?Kan du kanske skjutsa
mej till X om 45 minuter"!
 
-Eh,jag har precis stängt av mobillarmet
och ska försöka ta mej ur sängen svarade
jag,och gled inte utan smärta ur nattens
evighetssnurr.
 
Ut med hundar,på med kaffe,in med första
maskinen tvätt och sen ner på köksstolen
samtidigt som jag hällde upp vatten till dom
två första Alvedonpillren.
 
30 minuter senare satt jag i bilen med "Lilleman"
bredvid,på isiga småvägar styrde jag säkert
och vant bilen till hans polare nånstans på vischan.
 
Dom flesta januarimorgnar är inte speciellt upplyftande,så icke
denna heller.
Man blir lite lätt nedstämd av vädret,och önskar inget hellre än
att det jävligt fort kunde bli sommar.
Eller åtminstone en varm vår till att börja med!
 
När jag kom tbk till köket,sattes bryggaren på igen.
Funderade sen på vilken av tavlorna jag ska fortsätta
arbeta med.
 
Fick nämligen energi nånstans ifrån igår och
tog tag i flera påbörjade projekt.
 
Två uggletavlor som jag lovat göra till en kär vän fick äntligen
komma fram i ljuset och slutföras innan det är dags att koppla
in airbrushen för slutfinishen!
Det kanske blir skapligt sen när allt är klart,vem vet!
Den här är bara i förstastadiet,nu återstår att klura ut HUR resten
av
 utförandet ska se ut!
 
Den här får ni INTE se mer av...än,men OM det blir bra så kommer det bli en med
mina sedvanliga änglar på!
 
Nu ska här hängas tvätt och så ska jag
fortsätta där jag slutade,nämligen med
ytterligare en mugg Gevalia.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0