Gårdagen avlöpte även halvfejsad!

Ibland har man dagar som känns mer
fejslösa än ett helt år sammantaget.
Nu går det för min del inte att göra så
förbannat mycket åt den saken eftersom
filékniven är slö och jag hellre lägger dom
få kronor som finns på "annat"!
 
Men iaf,mötet igår avlöpte så jävla bra att
jag blev varm i hela kroppen,och för att
typ fira det,eller rättare sagt fira mitt goda
fredagshumör,råkade jag slinka in i en
"godisaffär" innan hemfärd.
 
Nu har jag ju knappt nåra färger eller grejer
i den kategorin alls (ljuger som en skabbräv),
så naturligtvis följde det med en påse blandat
i väskan hem.
 
Ärligt talat så skiter jag i om det enbart blir
vatten och torra kex i mer än en månad framöver,
det kan m.a.o va jävligt bra med tanke på att
den satans karaktären fortfarande tydligen
ligger på nån beach i söderhavet.
 
Nåväl,salig över mina "godisgrejer" drog jag så
raka vägen hem och satte fart med tårtan som
skulle hämtas drygt en timme senare.
 
Marsipan ja,inte på något sätt min starka gren
eller ens tillstymmelse till favoritmaterial om 
man säjer så.
 
Nu hade jag inte tid att göra egen,så jag hade
köpt ett färdigt marsipanlock (gud förbjude egentligen).
 
Såna lock är absolut INTE sammarbetsvilliga varken
i storlek eller smidighet,och inte är dom speciellt 
vackra heller för den delen.
 
Jag gjorde iaf mitt yttersta även om man inte kan tro det när
man ser tårtan,och halleluja för att Noah ändå blev väldigt
nöjd och tydligen ätit TVÅ bitar av den!
(ljusgrön marsipan...fast på bilden ser den nästan pissgrön ut ju)
 
Lättad över att att åtminstone inte hela tårtan
spruckit och blivit fredagspannkaka,satte jag
fart med kvällskäket.
Slängde ihop lite gratäng med kassler och
smaksatte med gräddcremefraiche som jag
blandat Estrellas "Holiday-dip" i.
OMG så jävla god den kombon blev.
 
OCH,eftersom det ändå var fredag,snitsade jag
till det med en enkel liten dessert till kaffet oxå!
 
Inte alls dumt faktiskt! 
 
Nu känner jag starkt för att plugga in min
lilla airbrush och spraya av glatta livet,för
fy faderullan som jag är på bra humör ida´  HURRA!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0