Alla pratar "julsaker"

Vart jag än går eller läser,så hör och ser jag:
"Nu har jag slängt ut granen"
"Nu ska julgardinerna och tomtarna bort"!
Etc etc.
 
Att folk inte fattar att det inte är värt med
allt bestyr när det ska plockas upp och ner
hela jävla tiden!
 
Det enda jag haft i julväg är nåra stjärnor i
fönstren som lyser upp lite vackert,och dom
kanske åker ner till tjugondag-Knut.
 
Eller så väntar jag tills det blir lite ljusare på
mornar OCH kvällar.
 
Jag menar,att stjärnor kan man väl isf ha fastän
det inte är juletider!
Eller???

Förvisso förstår jag ju om folk blir trötta på tomtar
i alla vrår,i synnerhet om dom plockades upp redan
i oktober.
Barrande granar kanske inte heller är nån hit när
jag tänker efter.
 
Själv har jag idag mest problem med att komma
igång och hitta glädjen.
 
Kunde för mitt liv inte förstå när jag vände mej
som en kålmask i sängen,varför det det gjorde
så förbannat ont och varför jag kände mej typ
sjukare än vanligt.
 
Det blev jag iof varse när jag äntligen tagit mej upp.
P köksbänken låg nämligen kvällsmeducinen kvar
och hånlog mot mej!!!!

Så jävla smart då,att glömma ta den innan jag styrde
stegen mot sängen inatt!!
 
Inte så värst,för nu lär det ta minst fem timmar innan
jag överhuvudtaget är halvvägs in på avbytarbänken.
 
Helvetes jävla skit,tänk att en sån sak kan förstöra
så mycket för måendet.
 
Att jag sen försökte fixa förarbetet på toan igår,det
gjorde knappast situationen i kombo med glömd
meducin bättre,nej för fan!
 
Tror bestämt att tant måste sätta sej,alt.lägga sej lite
skönt tillrätta i soffan en stund för att sen försöka
komma i fas denna pisstorsdag.
Och då snackar jag piss ang.vädret till största delen.
Såna här väderomslag är ju bara så jävla onödiga!
 
Snöfall och minusgrader ena da´n för att nästa töa
bort och det blir skitigt överallt.
 
Borde fan sova fram till maj,det hade känts skönt!
 
"Skitrygg och skitväder"...GAH!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0