Tänk om....

Är ni sånadära som älskar blommande blommor,
eller föredrar ni gröna växter?
 
För egen del kan jag väl berätta att det är sällan eller
aldrig som jag lyckas hålla en "blomma" vid liv.
 
Ska man mot förmodan komma till mej med nån
växt,så tar man inte med sej en azalea eller nåt
sånt.Åtminstone inte om man vill se den vid liv
här nästa gång man gästar mej.
 
Gröna växter däremot,det går bra.
Sålänge dom är av den lättskötta sorten vill säja!
 
Min största fasa är nog att jag på äldre da´r skulle
bli en konstig "pelargontant".
 
Usch,jag ryser i hela kroppen när jag tänker på´t,
för pelargoner är bland dom vidrigaste blommor
jag vet faktiskt.
 
Iof luktar bladen ganska gott om man gnuggar på
dom,men det är oxå det enda.
(det finns ju trevligare saker att gnugga på)
 
Fy fan för att hålla på med ympning och stympning,
plocka blad och knipsa knoppar och allt vad det heter.
Sen ska det ställas in för vinterförvaring och kanske att
man oxå vill driva upp egna små blomfrön i nån ruskigt
ful drivbänk eller så.
 
Fikusar,DET är grejer det.
Satan så medgörliga och så kan dom stå där skapligt
törstiga ganska länge utan att kasta in underdelen i
alltför ung ålder.
 
Man går bara förbi med en skvätt vatten och säjer
"hej på dej",är det onsdag igen,ameh då får du väl
en liten sipp eller två.
Morronen därpå,ja då är det styvhet och elegans i
dom livfulla små rackarna igen!
 
Näevars,nån jävla Mårbackalady lär jag knappast bli.
 
EN gång har jag fått en sån sort,och gissa hur länge
den levde????
Just det,inte alls många dagar!
 
På tal om annat,så ska jag nog ta mej en liten tortilla
från igår,jag gjorde nämligen en hel laddning till 
fredagskäket...det och tretår,jävlar så gott.
 
Ha en fab lördag,och glöm inte att vårsäsongen MED
eller utan pelargoner snart är i antågande.
Själv ska införa "fikusvår"!
 
Kycklingfilé med crispy spice mix smakade skitgott!
 
En krämig och mycket god coleslaw fick jag oxå till.
 
Sallad EXTRA ALLT får ALDRIG uteslutas för då kan det kvitta!
 
Oljestekta tortillas som sagt....Jävligt gott även dagen efter!
 
OCH en dessert gjord på vaniljkvarg (0.2%) med hallon och väldigt mörk
hackad god choklad fick avsluta frosseriet.
 
 
Nu vet ni vad jag INTE ska träna bort
från mage.höft och lår.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0