Ofärdigt blir klart och desserthelgen fortsätter

Häromdagen när jag letade efter en ram
råkade jag få syn på en tavla som bara
påbörjats för länge sen.
 
Ingen tid att spilla tänkte jag då vid midnatt
och drog fram grejerna som behövdes för att
färdigställa den.
 
Ganska mycket "jag" i den texten!
 
Efter flera timmars jobb och min vurm för glitter,blev den iaf såhär.
 
Framåt kvällen kom så "Lilleman" som jag bjudit in på käk.
Han hade tagit med sej lite filmer,och vi enades till slut om 
att se "Taken 3".
Som ni ser är den dubbad på arabiska,så nu kan jag dom flesta
fraser på det språket oxå.Återstår bara att lära sej skriva alla konstiga
men högst vackra och snirkliga tecken!
 
Naturligtvis då det är helg,ska man väl ha en god
dessert att smaska på till fikat.
Så blev det oxå igår,och "Lilleman" åt med god aptit.
 
Gräddglass,mixade kalla hallon och "drömsås" toppad med en liten pussmun
i mörk finfin choklad serverades.
Och har ni inte testat den där drömsåsen,så MÅSTE ni göra det!
Den kan ätas både varm och kall.

Smält 2 msk smör i en kastrull.
Tillsätt ½ dl socker & 2 dl vispgrädde.
Låt småkoka under omrörning ca 10-12 minuter
eller tills ni ser att den blir lagom simmig och
tjocknar lite.
Ta av från plattan och rör ner 1 msk vaniljsocker.
KLART!

Häller man den ljummen på glass,så lovar jag er
en smaksensation och ett "Hallelujamoment".
I det enkla bor nämligen det stora!
 
Idag är det dax att ta fram gravyrstift och
försöka få lite gjort på den fronten.
 
Fast först måste jag få i mej ett par muggar
kaffe till,det funkar lixom inte annars!
 
 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0