Ny vecka,nya utmaningar

Äntligen kom hon igår eftermiddag,min alldeles
egna strutsäggsleverantör.
Med en korg full av äggskal och en hink som 
var proppad med spillbitar.
 
Fatta den lyckan nu när jag nu kan gräva hej vilt
och testa nya grejer då lusten faller på!
 
Att hon blev übernöjd och glad över dom små
alstren jag lyckats åstadkomma gjorde inte heller
det speciellt ont i glädjetarmen.
 
Förmiddagen igår spenderades med mina närmsta
allra hjärtans kära,då vi hade en "pannkaksbrunch"
hemma hos "Stora" & Lill-Nisse med Wille i spetsen.
 
Tyvärr kände sej både Wille och "Stora" lite hängiga
och var väl inte helt på topp tyvärr,men det blev iaf
jättehärligt och trevligt ändå.
 
Jag såg till att det gräddades pannkakor i en rysligt fart medans dom andra satt
och snackade i vardagsrummet.
 
Till vår stora glädje dök "Lilleman" upp oxå,ska det va för alla
så ska det ju!
 
Naturligtvis blev pannkakorna helt suveräna,jag va lite orolig ett tag för det är
ju inte lika vanligt förekommande att jag står och steker såna nuförtiden.
Takterna satt dock i,och ingen blev det minsta besviken.(tror jag)
 
Wille petade oxå i sej lite käk,trots att han inte va helt 100.
 
Sen hade han & "Jejje" lite killsnack och testade nån leksak.
Full koncentration precis som vanligt.
 
Lite lätt röd om kinderna och ganska så trött blev han den lilla
raringen,så vi sa hej då och han kunde gå och vila ett tag!
 
Idag har visst "Mellan" insjuknat tyvärr...
Småbarnsbaciller är verkligen inget att
leka med,det vet t.o.m jag som i höstas 
fick smaka på dom då Wille "gav" mej
den långdragna ögoninfektionen!!!

Nu håller vi tummarna för att både Wille,
hans mamma OCH moster blir friska så
fort som möjligt.
 
Vidare har jag bett till högre makter att jag
INTE fick med mej nåra segdragna baciller
hem till mej.(orka & ha tid med det lixom!!)
 
Som sagt: ny vecka,nya utmaningar!
 
 
 

 
 

 
 
 

 

 

 
Trackback
RSS 2.0