När man inte orkar gå ut och fota

Jag bara inte orkade släpa mej ner och leta
reda på en stege för att fota morgonens sol.
 
Jag blev ju så jävla glad av att kunna koncentrera
mej på den istället för snöhelvetet som singlat ner
sen igårkväll,och hade jag då behövt en få fram
en stege oxå,så skulle solen hunnit gå ner igen.
 
Se så fint jag fokuserat på grenarna så man bara anar den gula strimman i öst.
 
Jag känner mej förvisso inte helt in order
idag,men det får va så helt enkelt,för vid
10 hugget ska det serveras fika hos "Stora"
& company nämligen.
 
"Mellan" är där redan men om "Lilleman"
orkat upp är en annan fråga.
 
Jag fick i uppgift att ta med pannkakssmet,så
den står redo att transporteras mellan hund-
burarna i baksätet.
 
Hoppas oxå att jag hinner införskaffa nåra fler
glas,för igår fick tacknämligt en annan uppgift 
som består i att gravera.
Kruxet är bara att det fattas två ynka glas,och man
blandar lixom inte hej vilt även om man som jag
bor på vischan med en bonde i varje socken.
 
På tal om gravering,så väntade jag hela da´n igår
på att min äggskalsleverantör skulle komma,men
jag såg inte ens en dammolnsrökpust av henne.
 
Det va ju synd tänkte jag där i min ensamhet,men
just som jag skulle leta fram lite spillbitar knackade
det på dörren och goa Mia stod utanför.
 
Jag kunde tänka bort skalen för en stund,så vi drack kaffe och
smaskade på jordgubbar istället.
 
Idéfattig som jag var,gjorde jag kyckling även igår.
Iof blev det en helt annan variant,och förvisso jävligt
extremt god,men ändå!
 
Mycket ost är som ni vet ett MÅSTE,annars kan det kvitta helt!
 
Just det,jag hann ju med lite gravering efter
jordgubbsätandet oxå,och så hade jag nåra
klara redan.
 
Observera att jag INTE är nån vidare smyckes-
designer,jag pillar ju bara lite för skojs skull!
 
 
 
 
Ja,ja,jag vet...alltid (eller ofta) dessa strasstenar!
Om man inte gillar´t kan man ju låtsas att dom inte finns,eller nåt!
 
Nu så,nu önskar jag er en finfin söndag,imorr´n
äre äntligen ny vecka igen och det ser iaf jag fram
emot...tror jag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0