Man kan inte va på topp jämt lixom

Satan vilken seg morron.
Flämtade mej upp ur sängen och hasade
mej ut med dom fyrbenta som tycktes mer
nödiga än ett helt hundstall.
 
När jag äntligen fått kaffet klart och satt mej
tillrätta,då fick jag magvärken från helvetet.
 
Nej,jag är inte gravid!
Det tror jag åtminstone inte,såvida det inte
finns osynliga befruktningsandar från "andra
sidan" i mitt lilla hem.
 
Tänk,det hade ju egentligen varit skitbra om det
funnits såna andar,SÅ många som sluppit gå 
barnlösa och som inte behövt bli inseminerade.
 
Nåväl,jag tog mej iaf lite yoghurt för jag tänkte att
det är väl bra för magen!!!
 
Eller kanske inte på en fredag,ty värken släppte
absolut INTE!
 
Förihelvete då...det va bara att bita ihop och använda
sej av tankens kraft:
Jag har inte ont
Jag har inte ont
Jag har IIIINNNTTTTTE ont!
 
Fast det hade jag,och sen sket jag i skiten!
 
Jag satte mej istället och begrundade min
graverade döskallelykta,den blev klar igårkväll
sent som fan för att va petig.
 
Har jag tur kanske den redan fått ett nytt hem,lite
som en adoption om man vill det.
 
Det här blev ju knappast nåt kuligt fredagsinlägg,
å andra sidan kan man inte ha skoj jämt.Man måste
ta emot tråkigheter ibland oxå.
 
Imorron är en annan dag,och har jag tur så vänder
det innan dess,kanske redan i eftermiddag...
man kan ju alltid hoppas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0