Sola skiner och nya veckan gör entré

Visst är det väl lite skönt med måndagar,
iaf när solen skiner och man vet att det
går åt rätt håll,d.v.s mot VÅR!
 
Jag tycker vi glömmer höst och vinter
och fokuserar på det ljusa igen.
 
På tal om ljus så var det ju lucia igår,och
jag har väl aldrig haft så lite luciafeeling
som i år.
Det gör mej iof ingenting,det är knappast
så att jag deppar ihop och gråter i ett hörn
bara för det.
 
Det som däremot gör mej lite irro OCH lack
är,att jag har minst en liten julklapp kvar som
bara måste inhandlas,och det förstås till Wille.
 
Jag känner dock inte alls för att ge mej ut i
julrush och stress bland folk,och den där sajten
där jag sett ett par bra grejer till den lilla
mannen,den hade förstås slut på just DET
jag spanat in.
 
Vet ni vad det beror på?
Jo,det beror på att jag som jag skrivit innan,
inte alls bryr mej om att oroa mej och hetsa
upp mej inför julen längre.
 
Nån plan B har jag nog inte,men tänker att det
säkert ordnar sej iaf på nåt sätt.
Ja,ja...we´ll see!
 
Solen sken här även igår,så mitt humör är på topp kan man säja!
 
Och efter en snabbdejt med lille herrn som för övrigt är glatt ovetande om
mormors ickehandlande till jul,blev det inte precis sämre på det planet.
 
Han och prinsen hann även med en stunds racerbilstittande innan det blev dax
för honom att ta på pyjamas och för oss att säja hej då!
 
Nu ska jag,med hjälp av solens energigivande
upplysning,se till att åtminstone få ETT av dom
fyra sista glasen klara.
 
Ja,jag VET att det är ett jävla tjat om just den
här graveringen.
Men jag tänker som så,att ju mer jag skriver
om det,desto mer blir jag själv uppmärksam
på det och förhoppningsvis oxå aningen mer
påmind att verkligen få det gjort!
 
Så funkar jag,och resten ordnar sej alltid.
 
Välkkommen vecka 51 dårå!   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0