Pyssel och lite godistillverkning

Just precis,det är vad som står på
dagens schema.
 
För vet ni vad,jag var så jävla extremt
fokuserad OCH disciplinerad hela da´n
igår att glasen jag skulle bli klara med
faktiskt blev det.
 
"HALLELUJA"!
 
Små korta pausar med nackrullningar
och sträck på ben,rygg och armar behövdes
visserligen många gånger,men jag fixade det!
 
Fyra glas varav två vinglas och två ölglas med denna
gravering stod klara igårkväll.
 
Och kan inte med ord beskriva hur satans
nöjd och tillfreds jag känner mej.
 
M.a.o kan jag med gott samvete ägna mej
åt en massa godis och annat sött idag.
 
Plus att det ska textas ihop och målas på
ett par tavlor oxå.
Jag kanske inte hinner helt färdigt,men jag
har iaf redan grundat dom små canvvas-
ramarna och bara det är ju en jävligt skön
början om jag får säja´t själv!
 
Tror faktiskt utöver min goda julkola som
som ska kokas,att jag även ska försöka mej
på att göra salta mandlar med ett täcke av
kaffechoklad doppade i lite kakaoflorsocker.
 
Hur gott låter inte det lixom!
Tänk er sen att jag kanske t.o.m får till ett
fint litet paket av cellofan runt dom.
 
Ärligt,jag ryser av välbehag.
Som om inte det vore nog,senaste dagarnas
lilla temperaturdipp skall åter rätta till sej och
det drar sej mot plusgrader igen.
 
JIPPI!
 
Sånt måste ju bara firas vetja,och jag ska starta
precis nu,med en stor mugg Gevalia.
 
Life can be sweet...även UTAN socker i kaffet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0