Odisciplineradmenlättad.nu

Aldrig,jag säjer ALDRIG har jag varit
SÅ lugn och utan stress inför nåt så
oviktigt som julen.
 
Oviktigt för mej personligen men inte
i förhållande till andra.
 
Lite motsägelsefullt kanske men jag ska 
försöka förklara.
 
Jag har aldrig egentligen gillat eller ens
varit speciellt förtjust i julen och allt som
hör den till.
 
Och jag tror att det kan kopplas samman
med att jag associerar den med kyla,mörker
och en förlängd höstdepp.
 
Att jag däremot älskar att GE presenter till
andra är en helt annan femkrona.
Just det där med att ge och se när andra
blir glada,det älskar jag ju året om och inte
nödvändigtvis vid jul eller för den delen då
det vankas födelsedagar.
 
Nåväl,förr om åren har jag iaf känt mej lätt
stressad över julhelgen,det ska fixas julgodis
(bara för att),det ska köpas passande presenter
(bara för att det SKA va så),och det ska infrias
en massa konstiga förväntningar som typ dallrar
i luften hela december.(ibland med start i oktober)
 
Varför är det så?
Varför stressar man upp sej som om ens sista
stund alltid är kommen i juletid?
Varför lägger man den extrabördan på sina axlar
och det känns som om man bär omkring på
tre ihjälskjutna älgar från årets jakt!?
 
Jag vet inte,men högst troligt för att man går
kvar i dom där inkörda spåren.
 
Jag skiter i det nu,jag ger blanka fan i om det
skulle fattas prinskorv på bordet eller om jag
inte gjort minst tio sorters julgodis.
Och så har jag helt lagt ner det där med att skriva
och skicka julkort för flera hundratals kosingar.
 
Dom slantarna kan jag göra roligare saker för.
Är det så att man inte räknas om det inte skickas
julkort (som sen kastas efter nyår iaf),då får det
fanimej va för min del.
 
Jag tycker om och bryr mej OM folk året om vare
sej jag skickar kort eller inte!
BASTA!
 
Lättad,jag känner mej lättad och glad nu,tar dagarna
som dom kommer för jag vet att det blir jul hursom
ändå,och vips är den ju förbi iaf och då sitter man där
med fejkskägget i brevinkastet,smått bedrövad över
nollkronorssaldot på kontot och tänker:
Jaha,blev det inte mer än såhär!!!
 
Nej,fram för spontana "åretompaket".
När man vill och om man vill.
 
Och förresten så finns inte tomten heller!
 
Det HÄR,det här är det viktigaste...för mej ♥ ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0