Nu blev det kväller

Kom ju på att jag inte ens kikat in här idag!
 
Min skapare vad timmarna flyger sin kos
när man står i köket och fixar va!
 
Fick ett ryck och skulle göra lite fyllda praliner
tänkte jag,så på med plattan för att temperera
chokladen och hälla i formarna.
Kladderi och kladdera,herre jävlar vad det inte
blev bra.
 
Inte när jag skulle försöka få ur dom små jävlarna
ur formen iaf.
Mitt klanto hade använt en siliconform,och det vet
ju varenda en som inte ens är raketforskare,att det
är klippt omöjligt att inte spräcka skiten i såna när
man pillar ur dom.
 
Fast ytan på det som kom ut var glansig och fin iaf.
 
Nåväl,ibland får man offra sej för konsten.
 
Sen bytte jag helt spår och bakade biscotti istället,och
dom blev fan så mycket bättre på alla håll och kanter.
 
Bortsett från att jag skulle göra mej till och ha i saffran
som smaksättning.Jag gillar ju för helvete knappt saffran.
 
Knappt sa jag,det funkar i vissa fall.Nu tillsatte jag iof
oxå hackad choklad och lite apelsincest,så helt åt skogen
blev dom kanske inte smakmässigt trots allt.
 
 
Rejäla bitar minsann,och den hackade mandeln i kombo med saffran gör ju
att det blev en exklusiv sats i kosing räknat.
 
Jag kan väl alltid bjussa på ett par om det
kommer nån på besök tänker jag,att äta upp
dom själv känns inte helt optimalt faktiskt!
 
Näe ni,nu är det väl hög tid att skriva en liten
lista inför morgondagen,då ska jag nämligen
försöka hitta nåt pedagogiskt eller så till Wille
att slå in i julklapp.
Dessutom har jag stämt träff med "Mellan",och
vem vet,högst sannolikt intar vi lite kaffe
i julbestyren oxå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0