Dessa morgonpigga

Nog för att jag inte sover speciellt 
hårt eller ens i längre perioder,men
att behöva bli väckt just som man
slumrat till runt 4 tiden,det känns ju
sådär om jag ska va ärlig!
 
Jorå,Cindy kände minsann att det var
dax 04.14 att göra sin lilla röst hörd.
 
Och jorå,det var bara att ta på sej och gå 
ut med den lilla madamen som först kissade
och sen skulle käka gräs lite varstans.
 
Man känner att man lever om man säjer så,
för även om det inte är mina biologiska små
fyrbenta,så bor dom ju faktiskt här och då är
det bara att lyda.
 
Gårdagskvällen däremot,den bjöd på årets
sista styrelsemöte.
 
Vi välkomnades med lite glögg,och för ovanlighetens
skull sippade jag lite.Är inget speciellt stort fan nånstans
vad glögg beträffar,men den här smakade iaf okej.
 
Sen dukades det fram gröt och mackor,men där fick det
va nog med artigheten,jag åt ett par mackor och drack
lite must bara,och väntade på kaffet som skulle serveras.
Min grötportion fick tomten istället.
 
Idag väntar gravering,och håll i er vetja,för Majso
har faktiskt BÖRJAT på ett av dom sex glasen som
snart måste stå klara.
 
Plötsligt händer det,att jag får tummen ur örat
på kaffemuggen och verkligen tar mej i nackskinnet.
 
Det kan bli en strålande fredag,åtminstone
om jag får nåt klart och sen putsar upp en
sjujävla glans!
 
Fredagskram ♥ och nyp i kinden!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0