Tagga ner lite va!

Man kan ju inte ha tur jämt.
Det kan lixom inte va så att man varje
gång man varit till skogs,kommer hem
med överfylld korg och ett par påsar
på det.
 
Lite taggsvamp fick vi iaf med hem men fick "tagga ner" vad kantareller
beträffade igår.
 
Det är för torrt som papsen sa då vi 
landade hos honom och mamsen för
en fikastund istället.
 
Ja eller hur sa jag!
ELLER så är det som så att svampen ligger
i DIN frys alternativt är dina marker under
all kritik i år.
 
Det svarade han inte på,så jag antar att det ligger
minst 20-30 kilo i en av frysarna där.
 
Nu hade jag förvisso inte nån blåbärshink med mej till skogen,och det hade iof
inte funkat ändå för mygghelvetena var tamme fan ÖVERJÄVLAALLT,så jag rafsade
bara åt mej ett par nävar i farten och stoppade i mun fort som bara den.
Dom biter mej och sitter som sagt everywhere,och även om jag aldrig lidit av av
eller får/fått myggbett,så är det satan så irro att ha dom i öron,näsa och hals!
 
Fel matplats! 
 
Den här kraken fick sej dock en slurk,synd för hen bara att mitt blod tydligen
smakar skitäckligt.
Skyll dej själv ditt pucko...typ!
 

 
 
Så,vi tog som sagt en fika hos päronen och umgicks över lite
kaffebröd istället,och dessutom slapp vi tänka på flera
timmars sittning med rensknivarna senare.
 
Pappa visade sina extremt fina dahlior i ena rabatten,och jag bah:ameh ÅH,du
borde ju satsa på en pensiopluskarriär som trädgårdsmästare.
Han kommenterade dock inte det heller!
 
 
 
 
 
 
Joråsatte det va den dagen,en solig men
något blåsig söndag i augusti.

Och vad jag har hört (och hoppas som fan),så
ska det finfina vädret med dess högtryck dröja
sej kvar i veckan som startar just idag oxå.

Bättre sent än aldrig som dom lärda säjs ha sagt!
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0