I sakta mak med florsockersmak

Det blev som så att jag gjorde nåra
fler tårtrundlar och sprayade dom igår.
 
Ena bruden ville nämligen bara ha ljusa
såna med röda döskallar,och naturligtvis
gör jag som det önskas.
 
Jag fick tummen och klartecken att lägga dessa på tårtorna,så nu är den lilla
detaljen ur världen.
 
Sent igårkväll förberedde jag så mousserna
som sen dess står och stabbar till sej i kylen.
 
Återstår nu bara att baka dom tre tårtbottnarna
och fylla dom sent ikväll.
 
Imorr´n...det är då vi kommer till det mest kritiska
och ack så nerviga dekorationsstadiet.
 
Jag är ju som bekant bara en hobbyentusiast och kan
egentligen inte ett skit om sånt här med tårtor,fyllningar
och inte minst dekorationer.
 
Kör ju lite random och hejsan svejsan som det faller 
mej in och hur det känns för dagen.
 
M.a.o har jag sällan eller aldrig nån plan över hur det 
skulle kunna bli eller vad jag tror.
Det får helt enkelt växa fram under tidens gång.
 
Ibland blir det skapligt och ibland blir det katastrof.
Hoppas för allt i världen att det INTE blir nödläge
imorr´n,då har jag väl satt min sista mousse OCH
lagt den avgörande handen för nedläggning vad
tårtor beträffar!
 
Avslutar detta inlägg med en önskan om tumhållning
från dom som vill,och så måste jag visa gårdagens
vackra kvällshimmel.
 
Ha en skön fredag nu va,jag startade den med ett leende
och höga förväntningar på vad som komma skall!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0