Hej & hå på torra land

Här sitter lilla jag i godan ro och dricker
min tredje mugg lördagskaffe.
 
Utanför skiner solen och en grundad canvas-
duk ligger på tork i rummet bredvid.
 
"Lilla gubben" spelar golf med jobbet och jag
ska inte göra värst många knop idag är det tänkt.
 
Igår skjutsade jag iaf ena hunden till en av ägarinnorna,
den andra hade redan blivit lämnad på morronkvisten.
 
Fick en stund med Wille innan det va dax att fara hem
till mitt igen.
 
Jag kunde förstås ha svalkat av mej i vattenspridaren,men vid närmare
eftertanke kändes det väl kallt.
 
Wille posade så fint i nya mysdressen,så jag
fokuserade på att föreviga honom i den istället.
 
Älsklingsungen så fort han växer,OCH som han pratar HELA tiden ♥
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jg fortsätta pimpla kaffe,och kanske,kanske
att jag går ut i solen en stund sen oxå.

Om inte annat så blir jag väl tvungen att inhandla
lite mjölk,kaffe UTAN och det kan kvitta!
 
Kram hela da´n ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0