Det snackas vargavinter

Ska man dessutom tro på gammalt skrock
vad gäller rönnbärsmängden,då jävlar blir
det INTE roligt framöver.
 
Nånstans läste jag att sommarn skulle hålla
i sej till november,och det får den mer än
gärna göra för min del.
Att den sen ska bli svinigt kallt och snö...nja!
 
Det kan om det måste få bli riktigt kallt i ett
par dagar och komma max 1 dm snö,men
sen kan skiten försvinna.
 
Jag har nämligen inte vunnit på Lotto än,så
nån spontan resa IFALL det smäller till finns
tyvärr inte i sikte.
 
Jag har ju iof nåra månader på mej att lyckas
pricka in både full bricka OCH ett par jokersiffror,
och hey...hoppet är det sista som överger en.
 
Tills dess kommer jag njuta av varenda jävla
skön och solig morgon som erbjuds,jag vill
lixom tro att det högtryck som fått fäste INTE
ger sej av i första vindpust som far förbi.
 
Fast,det får gärna komma lite regn på nätterna,
det vore förbannat trevligt om svampen fick
fart och växte satan igen.
 
Idag är det fan hög tid att sätta sej och damma
lite på "ballen" igen,jag blev så nedstämd över
gårdagens bistra tandläkarbesked där jag såg 
hur tusenlapparna (jag inte har) fladdrar för vinden,
att all lust försvann och inte återvände!
 
Hur i helvete gör man tänker jag,om man inte
har så man kan lösa ut sej där på tandismottagningen?
 
Tar man springnota eller jobbar man av räkningen
i receptionen kanske?
 
M.a.o blir det jävligt bråttom med att vinna inser jag nu.
Om en månad MÅSTE jag ha skrapat ihop minst 
TREJÄVLATUSEN,och inte fan har jag pantflaskor
så det räcker heller!
 
GAHHHH!
 
Jag får göra som Wille,lägga mej ner och fundera! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0