Det blev en fjärde tårta och jag hann,med minsta möjliga marginal

Nu såhär en dag efteråt känns det 
faktiskt ganska bra,jag hann precis
få tårtorna klara och hann som sagt
att göra ännu en.
 
Nu är jag förvisso inte skitnöjd med
utseendet på dom,men ibland måste
även jag kapitulera och inse att det
inte blir exakt som jag vill.(tyvärr!)
 
Jag gjorde iaf mitt bästa,och på utsatt
tid levererades så fyra tårtor dit dom skulle.
 
Tårta 1 
I och med att jag även airbrushade tårtorna innan dekorerationerna kom på,
gjorde förstås det att det tog lite extra lång tid att färdigställa dom.
 
 
Tårta 2.
 
 
Tårta 3
 
 
 
 
Och till sist,den lite mindre tårtan som blev bonus,men ändå ganska söt!
 
 
Lite förvånad är jag ändå över att jag hann med,men vill man så går det.(oftast iaf)
 
Efter att tårtorna lämnats for jag och
Mia till ett annat bröllop en bit därifrån,
eller rättare sagt till en bröllopsfest.
 
Där var vi lite behjälpliga i köket med
det stöket.
Det är ju en fördel att det s.a.s "flyter på"
med förrätt,drycker i glasen,varmrätt OCH
att kaffet fixas samt att disken inte blir stående.
 
Hann knäppa nåra bilder innan gästerna intog sina platser och jag måste ändå
säja att färgkombinationen som vid första anblicken verkade aningen sisådär,
ändå va jävligt fräck när jag smält intrycken.

Nu fick jag inte med alla smådetaljer,men allt från placeringskort till häften och
servetter matchade minutiöst.
 
Älskar dom turkosa dekorationsstenarna på bordet,oväntat va?! :)

20.30 landade jag åter i mitt kök och
det var bara att först ställa sej med
disken från förmiddagens kladdande
och sen direkt tvätta upp dom välanvända
förklädena från eftermiddagen & kvällens
lilla styr.
 
Kunde jag somna sen och sov jag?
Näe,och precis som vanligt var jag
uppe före tuppen imorse oxå,så när
klockan närmade sej 6.30 va redan 
andra muggen kaffe intagen.
 
Idag väntas huvudstadsbesök av ena
kära svägerskan och ett av hennes
barn,så det är väl hög tid för mej att
slänga ihop nåt till kaffet.
Måste bara inhandla rätt ingredienser
då ungen är laktosintolerant och väldigt
känslig på det området.
 
Hej söndag,nu kör vi in i kaklet igen!
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0