Back to monday

En sak får man väl iaf säja,och det är
att augusti varit helt otroligt fin.
Åtminstone där jag bor.
 
Det återstår bara en ynka dag i den här
månaden,sen traskar vi vare sej vi vill eller
inte in i september.
 
Och det är här min höstdepp börjar ta fart.
 
Inte nog med att löven börjar gulna och 
singla ner på marken,det är en helvetisk
vinterperiod i antågande oxå.
 
Jag ser lixom i bilder i huvudet hur grå,trista
och helt överjävliga dagarna kommer vara.
 
Och då menar jag inte att dom i sej är tråkiga,
men att uttrycket och vädret får en att vilja
kräkas upp hela sommarens (den s.k iaf) goda
mat och smarriga efterrätter.
 
Jag fullkomligen HATAR att bara gå och vänta
på våren som gör att det ska bli sommar IGEN!
 
Jag har sagt det förut miljoner gånger,och jag
säjer det igen:
hade jag haft möjlighet så skulle jag bott i nåt
Medelhavsland från oktober till april.
 
Det hjälper lixom inte med att ta en D-vitamintablett
och knarka ännu mer kaffe dom här perioderna.
 
Man blir lik förbannat introvert och lika grå i sinnet
som vädret utanför till största delen är.
 
Jag har bestämt mej,jag SKA vinna på nåt jävla
lotteri.
Det spelar fan ingen roll vilket,bara jag får ihop
så det räcker till ett hus (eller lägenhet) utomlands.
 
Och nu kommer jag satsa på att vinna jävligt stort,
för naturligtvis måste jag få med mej en hel hög
av mina hobbygrejer oxå.
 
Tro fan att jag tänker sitta och dricka champagne
hela dagarna,näevars.
Jag ska sälja mina alster "där borta",och varför inte
starta en studiecirkel eller nåt.
 
Nu har jag inte tid med er.
Förlåt,men jag måste fila lite på kommande
lotterivinst.
 
För det vet vi väl alla,att det SISTA som överger
en är just HOPPET.
 
Det tänker iaf jag hoppa upp och sätta mej på!
 
Vill man nåt tillräckligt mycket och tänker positivt
som bara den,då kommer det förr eller senare.
 
Helst förr om jag får önska då´rå,fast jag kan
vänta "lite" till såklart!
 
Tänk nåt sånt här med cikadorna spelande runtomkring!
Åhhhhh.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0