Vilodag igår?Pyttsan heller!

Inte fan kunde jag bara ta´t lugnt och
sitta i soffan hela da´n igår.
 
Förvisso graverade jag lite,men inte förrän
framåt kvällskvisten.
 
Först fick jag nämligen för mej att göra mat-
piroger,hade hittat ett så skojsigt recept i en
tidning.
 
Den tidningen fick jag för övrigt av gosigaste
Ullis,som vet hur mycket jag gillar bak och sånt.
 
Fyllda med ost och skinka samt persilja,smakade dom ljuvligt när dom intogs 
alldeles färska och nyuttagna ur ugnen!
 
När jag innan baket hade vågat mej ut
i vårstormen,fick jag syn på en riktig
friskus en bit bort.
 
Antagligen en het typ,för det va sannerligen ingen värme ute,inte ens på läsidan!
 
När pirogerna va packade och disken klar,då
gick jag in i syrymmet och fixade till nåra
sköna brallor till Wille som jag lovat "Stora"
att sy ihop!
 
Nu kan han skutta runt därhemma och känna sej go & ledig,för
det finns både svängrum och töj i brallorna!
 
Idag BLIR det gravering för typ HELA slanten,
nu kan jag inte skjuta upp det längre.(tyvärr)
 
Ny vecka innebär nystart och den måste
jag haka på nu!
 
Tjing sålänge!

 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0