Laddar för helg med full fart

Här laddas det fr fullt med kaffe och
lite halvmeditation innan Wille stormar
in för helghäng och bus.
 
Man måste va på alerten om man i min ålder
ska orka med tvååringar och deras tempo.
 
Igårkväll efter att först ha dejtat "Mellan" och 
hennes polare,satte jag fart och fixade kvälls-
maten.
 
Det bjöds på fisk och sallad minsann,fisken får
stå för att intelligensen och kvickheten förhoppningsvis
kommer ligga på topp nu lördag och söndag,och
salladen,den kan jag ju inte va utan som ni vet.
 
Panerad torsk,det finns nästan inget godare.
Bortsett från färsk gös dårå!
 
Salladen som inte gick av för hackad morot va det heller inget fel på!
 
Ville man äta ris till,fanns det sånt oxå!
 
Innan jag träffade "Mellan" hade jag oxå
hunnit med ett av mina infall vad bakning
beträffar,så jag rörde ihop en sats cup cakes.
 
Färger är ju alltid kul att laborera med för att se hur det blir,
även om resultatet inte alltid ter sej som förarbetet.
Lila,gult och rött va det iaf från start!
 
Ganska fräna inuti blev dom iaf,så helt åt helvete kändes
det ändå inte att ha kladdat runt en del.
 
Nuså kära vänner,nu återstår bara för mej att
önska en härlig lördag.
Här skiner solen (just nu iaf),och håller det i
sej lär väl Wille och jag ta en promenad eller
"kanske" tv sen.
 
Puss & kram hela da´n ♥
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-04-18 @ 09:53:42
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Majso svarar:

Tackar & bugar :)

2015-04-18 @ 12:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0