Knack,knack...

Vilken jävla normal människa stannar
sin bil utanför ett hus klockan fyra på
morgonen,öppnar ena dörren,gasar
i friläge och spelar "knocking on heavens
door" så det skallrar i rutorna???

Uppenbarligen en jubelidiot utan empati
för såna som "kanske" och rent möjligtvis
inte hunnit stiga upp eller alternativt just
börjat blunda!!!
 
Ärligt talat,så har jag ju hellre hundratio små-
fågar I sovrummet som sjunger nationalsången
i stämmor...faktiskt!
 
Det va den tisdagsmorgonen kan man säja.
 
Vilken tur i oturen,att jag ändå va fulltankad med
positiv energi o kärlek från igår,då jag träffade både
"Stora",Wille och "Mellan" på da´n.
(plus nåra till)
 
Annars vetitusan om jag inte letat fram luftgeväret
och skjutit på bildäcken.
 
Hos Wille står ett körsbärsträd som just nu är helt magiskt.
 
Och myrorna sliter för fullt med sina vårliga byggprojekt,så det gäller att kolla
var man sätter fötterna.
Man vill ju lixom inte sabba det som ska bli en ny altan t.ex!
 
Wille passade på att gå en runda med nya gräsklipparen,det växer ju så det
knakar så här års.
 
Vi bjöds sen på fika i solen och det var SÅ jävla skönt mot husväggen.
Willes minsta moster,hans morfar och nya fästmön kom oxå på besök,
så vi blev en hel klan där på eftermidda´n.
 
Lite som "Tomten är far till alla barnen" bortsett från att inte jag hade
med mej alla ex och iof inte morfar´n heller för den delen.
 
Vi får jobba på det där,men jag ser helst att det blir en "sommarversion",
fy fan för att stå ute i snö och kyla när det ska diskuteras lixom!
 
Till slut var det bara jag kvar,så då passade jag på att gå ut och fota lite mer.
 
 
Solen sjönk bakom Wille Villakulla och Wille själv somnade strax därefter,så
jag packade in i bilen och for hemåt med hundarna som jag ju är "mormor"
på heltid till.
 
Väl hemma packade jag så upp lite av
dagens inköp,bland annat ett paket med
pysselutrustning.
 
Har äntligen tagit mej i kragen och införskaffat nya lite mer
rejäla munskydd till min hobbyverksamhet.
 
Idag ska jag äntligen få träffa min älskade
"fransyska" som är på snabbvisit.
SOM jag längtat efter det,och SOM vi ska
umgås ett par timmar sen.
 
Nu är det dock hög tid att ta tag i förmidda´n....
...knack,knack på tisdagens dörr!
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stora

Rättelse: Villa Wille Kulla :)

2015-04-21 @ 10:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0